fbpx
Home Agenda Op weg naar de grote zomer

Op weg naar de grote zomer

Vakantiebijbelstudiepakket

door Danielle Feddes
Op weg naar de grote zomer

Een beslissende ingreep van God: het kruis is leeg en het graf is open! Maar wat betekent dit nu voor ons leven?

 

Het vakantiebijbelstudiepakket ‘Op weg naar de grote zomer’ leert je kijken door Gods ogen

en de betekenis ontdekken. Het pakket biedt tijdens de zomervakantie een prekenserie van drie

preken door ds. Jaap Ophoff, 21 meditaties en een leesrooster geschreven door ds. Jan Mudde,

een dossier met allerlei verdiepende materialen en meer… te vinden op steunpuntbijbelstudie.nl!

 

Blauw koffertje

“Je bent christen aan de opstandingskant van het kruis of je bent geen christen”, zegt

Jaap Ophoff. “En mocht je nu na het lezen van deze zin een error in je brein ervaren dan

raden we jou dit vakantiepakket aan!” LPB media, waar Beleefmee.nl en Opkijken.nl onderdeel

van zijn, werkt samen met Steunpunt Bijbelstudie aan de inhoud van een blauw koffertje die de

predikant bij zich heeft… “Want: wat neem jij mee op reis, en wat neem je mee terug naar huis?”,

vraagt LPB media-redacteur Nanda Langkamp.

 

Uit dit koffertje haalt ds. Jaap Ophoff zijn voorwerpen om het leven aan de ‘goede kant’ van het

kruis te onderstrepen, en wat dit voor jou maar ook voor je plek in deze wereld betekent.

Een leven vanuit verlossing en bevrijding zoals God heeft beloofd. Het vakantiepakket

helpt jou om deze Boodschap te laten landen in je hart!

 

Leer kijken als Hij

De mediatieserie van ds. Jan Mudde, uit Kracht voor elke dag (2020), sluit aan op deze

drie preken. Het bestaat uit drie maal zeven meditaties, meestal gecombineerd met een

lied, over eenheid en verbondenheid.

 

“Wij leven in een tijd en cultuur waarin we niet danken maar ons afvragen: heb ik wel een kerk nodig?

En: is er misschien een kerk in de buurt waar het gras groener is?”, zegt ds. Jaap Ophoff.

“God stelt zulke vragen niet. Hij zoomt in op jouw kerk: ‘Wow, wat mooi, wat hou Ik van mijn gemeente!

Leer kijken zoals Hij en breng de zomer op aarde in jouw gemeente.”

 

Geloof en kerk dichtbij

Het hele pakket is vanaf 7 juli a.s. via steunpuntbijbelstudie.nl/grotezomer te vinden. Zo

werken de organisaties samen om ook deze zomer ‘geloof en kerk’ dichtbij te brengen, of

dit nu op het vakantieadres is of thuis.

 

Meer informatie over het vakantiebijbelstudiepakket ‘Op weg naar de grote zomer’:

www.steunpuntbijbelstudie.nl/grotezomer.

Bekijk de trailer!

De serie wordt in samenwerking met Steunpunt Bijbelstudie door Beleefmee.nl en Opkijken.nl aangeboden, beide platforms zijn onderdeel van LPB media.

 

Wil je meer leuke uittips en mooie verhalen ontvangen? Kies jouw Elisabeth abonnement en ontvang elke veertien dagen ons inspirerende magazine bij jou in de bus!

 

 

Copyright © Royal Jongbloed All Rights Reserved