Home Thema'sGeloven ‘Gedraag je in de kerk, want God ziet je!’

‘Gedraag je in de kerk, want God ziet je!’

door htromp

Voor God bent u nu geen vreemdelingen of buitenlanders meer; nee, u hebt dezelfde rechten als de Joodse christenen. U hoort nu ook bij het volk van God, bij zijn gezin.
Efeziërs 2:19

Besef je wel dat voor jou, als volgeling van Jezus, deze aarde niet langer jouw thuis is? Je bent een hemelburger die tijdelijk hier op aarde is tijdens zijn reis naar de eeuwigheid met Hem. Het doel van onze tijd op aarde is om te leren met Hem te wandelen, in Hem te blijven en door Hem te leven – en dat inzicht vervolgens met anderen te delen.

Niks leuks in de kerk
Ik ben opgegroeid in een streng en bijzonder orthodox gezin, en ik herinner me dat ik elke zondag te horen kreeg: ‘Christine, gedraag je in de kerk, want God ziet je!’ Algauw leerde ik dat er in de kerk niets leuks te beleven viel, dus deelde ik mijn leven in tweeën. Dat betekende dat ik op zondag een paar uur een ‘christelijke Christine’ was, en dat ik de rest van de week leefde zoals ik dat wilde.

Pas toen ik mijn hart aan Jezus gaf, besefte ik dat Hij bij me is in elke situatie, elke dag, en niet alleen een paar uur op zondag. Die nieuwe zienswijze veranderde mijn hele leven. Ik besefte dat ik elke dag op pelgrimstocht ben met Hem wiens beeld ik wil weerspiegelen. Het doel van je dagelijkse pelgrimstocht is om steeds meer op je Redder, Jezus, te gaan lijken, niet een paar uur per week, maar tot in het diepst van je wezen. Om te zien dat Hij je voorbereidt op wat Hij voor jou heeft klaarliggen – jouw bestemming hier op aarde en je plek in de eeuwigheid (Joh. 14:3).

Gebed
Heer, dank U dat U deze pelgrimstocht met me meeloopt, elke dag weer, naar mijn bestemming hier op aarde en daarna bij U in de eeuwigheid.

Tekst: © Onwankelbaar (Christine Caine)

Alles in onze wereld kan wankelen. De Bijbel verzekert ons ervan dat het niet uitmaakt wat er gebeurt in de wereld om ons heen. Als we met Christus leven, zijn we onwankelbaar, omdat zijn Koninkrijk in ons leeft. In het dagboek ‘Onwankelbaar’ motiveert Christine Caine je om je geloof steeds meer te bouwen op een onwankelbare God. Met inspirerende persoonlijke verhalen en krachtige bijbelteksten bemoedigt ze je om moedig en onbevreesd te leven. Zo word je steeds meer de persoon die je bedoeld bent, volledig vertrouwend op onze trouwe God.